ˆ

Sposoby załatwiania spraw

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zgon - sporządzenie aktu zgonu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 12:51:34 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

 
ZGON – SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
 
PODSTAWA PRAWNA
Art. 64 - 67 ustawy z 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia śmierci w USC miejsca tego zdarzenia. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
 
WYMAGANE DOKUMENTY
a) karta zgonu wydana przez służbę zdrowia
b) dowód osobisty osoby zmarłej,  w razie braku odpis aktu urodzenia,
c) książeczka wojskowa osoby zmarłej

Ponadto przy sporządzaniu aktu zgonu przydatne są następujące dokumenty:
d) dowód osobisty małżonka osoby zmarłej
e) dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
f) odpis aktu  małżeństwa osoby zmarłej

TERMIN ZAŁATWIENIA
Niezwłocznie.
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA
Urząd Gminy - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Wojska Polskiego 8, 66-542 Zwierzyn, pok. 14, I piętro
tel. 7617580 w. 41
 
« powrót do poprzedniej strony