ˆ

Sposoby załatwiania spraw

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Dowód osobisty - Wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 12:47:24 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

 
Dowód osobisty - Wydanie dowodu osobistego
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
Warstwa elektroniczna zawiera wszystkie dane, które znajdują się w warstwie graficznej i dodatkowo certyfikaty: (1.) potwierdzenia obecności, (2.) identyfikacji i uwierzytelnienia oraz (3.) podpisu osobistego, które w przyszłości służyć będą w usługach e-administracji. Certyfikat (1) aktywny jest w każdym dowodzie, certyfikat 2.  i 3. – aktywne będą jeśli wyrazisz na to zgodę i nadane im zostaną indywidualne numery PIN. Numery PIN nadaje posiadacz dowodu osobistego tzn. osoba, której dane są zamieszczone w dowodzie osobistym. Certyfikat podpisu osobistego dla osoby powyżej 13 roku życia zaktywizuje się dopiero po uzyskaniu pełnoletności.
 
Możesz to zrobić przy odbiorze dowodu lub w dowolnym czasie w dowolnym urzędzie gminy bądź poprzez aplikację na www.gov.pl/web/e-dowod  Kod PUK, który otrzymasz przy odbiorze dowodu osobistego, posłuży do odblokowania kodów PIN po trzykrotnym błędnym wprowadzeniu.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 06.08.2010 r. o dowodach osobistych;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29.01.2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26.02.2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego
 
« powrót do poprzedniej strony